Kolozsvári rakott káposzta



Az életnek a kiteljesedéséhez nem tökéletességre, hanem teljességre van szüksége. Ehhez hozzátartozik a testbe fúródó tövis, tökéletlenségünk megszenvedése, amely nélkül nincs út sem előre, sem vissza.

(C.G. Jung)




Az egyik kedvenc... :-)
Ezt az ételt csak nagy mennyiségben lehet készíteni. Nagycsaládosok előnyben!

Hozzávalók:
90 dkg lapocka (csont nélkül) vagy dagadó,
1,2 kg savanyúkáposzta,
1 hosszú vagy két rövidebb szál füstölt szárazkolbász,
40 dkg rizs,
2 közepes fej vöröshagyma,
1/2 liter tejföl,
6 evőkanál olaj vagy zsír,
só,
2 teáskanál pirospaprika.

Kicsit macerás étel, de megéri összerakni... Mindent elő kell főzni-sütni ugyanis.
A rizst megmostam, és sós, bő vízben majdnem teljesen puhára főztem, aztán leszűrtem.
A húst nagyon apró kockákra vágtam, és pörköltet készítettem belőle.
A káposztát 2-3 evőkanál olajon, fedő alatt megsütöttem, olyan szép sárgás-barnára. Sokszor kell kevergetni, mert érdemes nagyobb lángon csinálni a műveletet. Nem baj, ha időnként kicsit odakapja, mert ha átkeverjük, eloszlik a barnaság. Igazán úgy finom ez az étel, ha a savanyú káposzta tényleg meg van rendesen párolva-sütve.
A kolbászról lehúztam a bőrét, és vékony karikákra vágtam.
Mikor mindennel elkészültem, egy römertopf-tálba rétegeztem a hozzávalókat. Tepsiben is, vagy egy jó nagy jénaiban is tökéletes egyébként.
Alulra egy kis rizs, rá a pörkölt, rá a kolbász, rá egy öntet tejföl, aztán káposzta. Így rétegezzük, míg el nem fogynak a hozzávalók. A tetejét is jó alaposan megtejfölöztem.
Sütőben alaposan összesütöttem - kb. háromnegyed óra kell neki.
Friss kenyérrel, plusz tejföllel kínáljuk, és ajánlott mellé valamilyen jóféle bor is - csapatónak, mert ez nem egy Norbi-update miafene. Ez étel, a javából kérem szépen.

Megjegyzések