Szeder"leves"


- Szerintetek melyik a legfontosabb vallási kérdés? - kérdezte egy nap a mester.
Sok feleletet kapott:
- Van-e Isten?
- Ki az Isten?
- Hogyan juthatunk el Istenhez?
- Van-e élet a halál után?
- Nem - mondta a Mester -, a legfontosabb kérdés a következő: ki vagyok én?
A tanítványok jobban megértették, hogy mire utalt, amikor fültanúi voltak a Mester és egy prédikátor beszélgetésének.
- Szerinted, ha meghalsz, akkor a lelked a mennybe megy?
- Igen - válaszolt a prédikátor.
- És a tested a sírba kerül?
- Igen.
- És, ha szabad kérdeznem, te hol leszel?
(Anthony de Mello)



Inkább csak emlékeztetőnek szánom - és mert szederből a legszebb. Elképesztő színe tud lenni. :) Valójában az elmúlt egy-másfél hónapban szinte naponta készült és készül ez az egyszerű "leves" - már tavaly is írtam róla ITT.
Nagyon szeretem az ízét - ha valamilyen formában fel van dolgozva, rajongok e gyümölcsért. Önmagában viszont nem szeretem. Nekem nagyon fanyar. De így isteni.
Vagy fagyinak - az egyik legkedvencebb jeges finomság számomra a szederfagyi. (A citromfagyi után mindjárt...)


A gyártási technológia roppant egyszerű: vettem egy kis dobozka szedret a piacon. Beleburítottam a turmixgépbe, egy nagydobozos natúr joghurttal együtt. Mézet, kevés száraz vörösbort, pici őrölt fahéjat és őrölt szegfűszeget tettem még bele - no meg egy csipet sót. Jól összeturmixoltam, aztán szitán átszűrtem, hogy ne legyen magos.
Jégbe hűtve tálaltam.
Egyébként lefagyasztva szerintem isteni jégkrém lesz belőle.

Megjegyzések

Reni üzenete…
nekem is van itthon egy doboz szedrem. nyamnyam :)
ez tényleg csodás, a vörösbor is biztos ég plusz feldobta. lejegyeztem;-)
Mian üzenete…
De szeretném!!!! :)
Katy üzenete…
(Anthony de Mello)Az egyik legkedveb irom. Nagyon jó néz ki ez a leves.De nem igen lehet venni hanem szabadon terem
trinity üzenete…
Képzeld, én a napokban olyan édeset vettem, mint a méz.....Magában is fini volt.
De ez a leves is elkészült már-igaz, csak a fejemben...Majd jövök vele, mert a színe megbabonáz!
KataKonyha üzenete…
Tényleg gyönyörű! de az íze is jó lehet!
Tündér üzenete…
Húúú, nagyon jól hangzik, és nagyon szép!
duende üzenete…
Reni: :)
duende üzenete…
Valóban jól illik hozzá, Nokedli. A meggylevesbe is szoktam tenni.
duende üzenete…
Szerintem is, Mian. :)
duende üzenete…
Én is nagyon szeretem, Katy, nekem is nagy kedvencem. Főleg az abszurd egypercesei. :)
duende üzenete…
Trintity, nem tudom. Én csak így szeretem, azt hiszem. :)

Kíváncsian várom. :)
duende üzenete…
Kata, fantasztikus. Hihetetlenül finom.
duende üzenete…
Köszi Tündér. :)
napmátka üzenete…
Ez gyönyörű!