Kardamomos sárgabarack krémleves


Elias Schwartz figyelmesen szemügyre vette a lábbeliket. Hangjába bánat vegyült, amikor kijelentette, hogy javításra már nem érdemesek. Elfogadtam a kedvezőtlen ítéletet. Aztán fogta a cipőket és eltűnt az üzlet hátsó traktusában. Meglepetten várakoztam. Egy barna papírzacskóba csomagolva hozta vissza, gondoltam azért, hogy haza tudjam vinni.
Amikor otthon este kinyitottam a zacskót, két ajándékot és egy cédulát találtam benne. A cipőkben egy-egy papírba csomagolt csokoládés keksz volt, a cédulán pedig ez állt: „Ha nem is érdemes megcsinálni valamit, azért érdemes jól nem megcsinálni”. Elias Schwartz.

(Robert Fulghum)




Tegnap este sárgabaracklekvárt főztem be. Egy keveset félretettem belőle krémlevesnek, ami mára nagyon jól be is hűlt a hűtőben.
A legtöbb gyümölcslevest fahéjjal és szegfűszeggel ízesítem, a sárgabarackhoz is illett volna. De most más ízre vágytam. Zöld kardamommaggal ízesítettem, és nagyon finom lett. Még hűsítőbb az ízhatás.

Hozzávalók 4 főre:
40 dkg kimagozott, lehéjazott sárgabarack,
1 csapott evőkanál vaníliapuding,
1 kevés só,
ízlés szerint cukor,
2 zöld kardammommagnak a magjai mozsárban porrá őrölve,
1/4 citrom leve,
1 liter víz,
5 dl tej.
A díszítéshez:
tisztított sárgabarackmag,
citromfű,
barackszeletek,
esetleg tejszínhab.

A barackokat forróvízbe dobtam 1/2 percre, hogy könnyen le tudjam húzni a héjukat. Majd így megtisztítva föltettem főni egy csipet sóval, citromlével, és egy megtört zöld kardamom magjaival. (Bioboltokban kapható kardamommag.) A vaníliapudingot kikevertem cukorral és tejjel. Mikor a gyümölcs már főtt kb. tíz perce, botmixerrel pürésítettem. Hozzáadtam a kikevert pudingot, és állandó keverés mellett felforraltam. A végén mindenképpen kóstoljuk, lehet hogy só vagy cukor még kell bele. A tejjel lehet állítani a sűrűségén.
Isteni finom, nagyon hűsítő hatású, különleges ízű leves lett. A barackmagokat lehéjaztam és megpirítottam, ezzel díszítettem. Desszertként is megállja a helyét, afféle "sárgabarckmadártejként" - tejszínhabgaluskákkal is fokozhatjuk, vagy ha van maradék tojásfehérjénk, el is használhatjuk hozzá habgaluskának.
És még egy tipp: szoktam ezt készíteni hidegen is. Egyszerűen összeturmixolok lehéjazott sárgabarackot, cukrot, porrá zúzott kardamommagot és natúr joghurtot. Jégkockákkal teli tálkában szervírozom. Akár levesként, akár sárgabarck lassiként is iható. :)

Megjegyzések

Vegavarázs üzenete…
Pompás, hétvégére betervezem!
Wise Lady üzenete…
Én is ezt főztem ma, majdnem pont így:D
lúdanyó üzenete…
Ez nagyon finom lehet, kipróbálom én is!
trinity üzenete…
Már hiányoltalak....Mintha ritkábban jönnél...

Isteni a krémleves sárgabarackból!!! A Te verziódat is meg kell kóstolnom....

Tegnapelőtt én is azt főztem, Chef Viki receptje szerint-ha rám hallgatsz, azt is kipróbálod.Isteni volt!!!
Chef Viki üzenete…
Hihi, most újráztam a saját receptemet, Zuram már nagyon kérte :-)

Szuper a Tiéd is!!! És gyönyörű!

És nézz be kérlek hozzám: http://thechefviki.blogspot.com/2009/07/mosolygos-blog.html
Reni üzenete…
hú de bánom, hogy nem vettem ma egy kevés barackot a piacon :(
Raindrop üzenete…
Sziaaa! :)

Örülök neked, a levesnek nem kevésbé! :) Pompás!
szepyke üzenete…
Őszibarackból milyen lehet? A sárgát nem annyira szeretm.
duende üzenete…
Köszi Vegavarázs! :)
duende üzenete…
Megnéztem, Whise Lady, és tényleg! :)
duende üzenete…
Lúdanyó, biztosan ízleni fog!
duende üzenete…
Viki, megnéztem a tiédet, az is isteni lehetett! :)

Köszönöm, nagyon aranyos vagy! :)
duende üzenete…
Reni, még lesz rá alkalom, érik bőven. :))
duende üzenete…
Én is neked, Raindrop! :)
Köszönöm! :)
duende üzenete…
Szepyke, én most csináltam először sárgabarackból, mindig ősziből szoktam. Szóval isteni! :)
napmátka üzenete…
Húha, de mennyei leveske! Simán nevezhetnél vele a hétvégi VKF-re!
duende üzenete…
Köszi Napmátka!:)
De nem VKFezek most.
nagyon jól hangzik! sose jutott volna eszembe kardamomot sárgabarackkal összehozni, de most így olvasva....igazán *hmmmmmmmmmmm* lehet....
duende üzenete…
Finom is volt, Nokedli! :)