Vega borscs

.

Először megtűrnek téged, később nevetnek rajtad, később harcolnak ellened, majd győzöl.

(Mahatma Gandhi)



Van egy elmaradásom is. A Whise Ladynél látott vega borscsot elkészítettem, méghozzá a vadi új cserépedényemben. Isteni finom, az utolsó cseppig elfogyott.

Hozzávalók 6 főre:
1 és 1/2 öklömnyi cékla,
kb. ugyanennyi fehérkáposzta,
teniszlabdányi méretű zellerdarab,
1 nagy sárgarépa,
1 kisebb fej vöröshagyma,
2 közepes krumpli,
1 csapott evőkanál sűrített paradicsom,
só,
8-10 szem egészbors,
2 zöldségerőleves kocka vagy ha van,
zöldség erőleves 2 liter.

A céklát vékony szeletekre vágtam és aztán kis kockákra és az erőlevesben föltettem főni a sárgarépakarikákkal és zellerkockákkal együtt. Valamint beletettem félbevágva a vöröshagymát is és a borsszemeket is. Mikor már puha volt minden hozzáadtam a szélesmetéltre majd kisebb darabokra vágott káposztát is és a kis kockákra vágott krumplit is. Készre főztem.
Én nem sűrítettem semmivel, így ettük. Tálaláskor tejfölt is kínálhatunk mellé. Nagyon tartalmas mégis diétás, egészséges és ízletes.

Megjegyzések

Wise Lady üzenete…
Az új cserépedényed feltetted lángra vagy indukciós lapod van? Esetleg sütőben készítetted?
Thrini üzenete…
Jajjjj megint olyan szép a fejléced, milyen profi vagy!
A borscs is guszta az új edényben!:)
duende üzenete…
Főzőlapra tettem, Whise Lady. Bizti ami bizti. A fazekas srác szerint egyébként nyugodtan tehetném nyílt lángra is, de elsőre nem kockáztattam.


Thrini, köszi szépen! Egy saját tavalyi fotómból van.
Nem ez az edényaz, hanem amit vettem a fazekastalálkozón. Ezt is szeretem, de ebben csak tálaltam és ez már régóta megvan.