Sütőtökös tepsis krumpli



Az összevisszaságban találd meg az egyszerűséget, a hangzavarban a harmóniát. A nehézségek közt mindig ott van a lehetőség.


(Albert Einstein)




Villámegyszerűfinomebéd. A mivanitthon-kategóriából. :)


Hozzávalók 2 főre:
6 db közepes burgonya,
1 hokkaido tök vagy egy tenyérnyi darab sima sütőtök,
1 pici cukkini,
2 közepes fej lilahagyma,
só,
jó sok frissen őrölt bors,
1 mokkáskanál mozsárban összetört koriandermag,
2-3 babérlevél,
1 evőkanál mustár,
1/2 mokkáskanál őrölt cayenne bors
(csípős őrölt pirospaprika de aki nem szereti a csípőset annak sima édes),
4-5 evőkanál olívaolaj.



Mindent hámoztam, daraboltam és egy nagy tálba tettem. Ráöntöttem a fűszereket, mustárt, olajat - mindent és jól összekevertem az egészet. Sütőtálba tettem, alufóliával lefedtem és fél órán át pároltam, aztán a fóliát levéve ropogósra sütöttem. (Előmelegített sütőben.) Nagyon finom, nagyon egyszerű. Önmagában is tökéletes, de akár hal vagy natúr hús köreteként is különleges fogás lehet.

Megjegyzések

Ildinyó üzenete…
Ez tényleg szuper!!!Nagyon jó a fotó is! :)
Ildinyó üzenete…
Közben eszembe jutott, hogy tavaly karácsony előtt készítettem egy nagyon finom kis sütőben készült... öööm nem is tudom mit. :) Sokkal egyszerűbb ugyan, mint a tiéd, de nagyon finom volt az is. És csak hogy a gyömbérnél maradjak :D, az is van benne. Ha gondolod próbáld majd ki:
http://ildinyo.blogspot.com/2009/12/karacsonyi-menu.html
duende üzenete…
Megnéztem Ildinyó, tényleg tuti! :) Egyébként nagyon szeretem a gyömbét szárítva is, őrölve. Egészen más ízhatást produkál, mint frissen. Például krémlevesekben szoktam használni, illetve édességekhez, sülthúsokhoz. Remek fűszer, jó melegítő.
Köszi szépen a tippet, ki fogom próbálni! :)
Bianka üzenete…
Gyönyörű fotó, isteni ételről
Ami üzenete…
Milyen guszta, milyen jó kép! :)
duende üzenete…
Bianka, Ami: köszönöm, aranyosak vagytok! :)
Anyucika üzenete…
Ez is nagyon tuti.Lassan összeáll a szombati menüm.Ez is benne lesz,a torta mellett.
duende üzenete…
Anyucika: remélem mindkettő ízleni fog! :)
Turák Kinga üzenete…
ezt meg is kóstolnám, csak hát a fiúk a sütőtöktől iszonyodnak, no meg még husi sincs benne...
duende üzenete…
Kinga, tegyél bele husidarabokat, a sütőtököt pedig hagyd ki. Hm? :)
Anyucika üzenete…
Szombaton akartam megcsinálni,a sütőtökös tepsis krumplit,de nem tudtam addig várni.Ma elkészítettem.Nagyon - nagyon finom !!!!!!!Máskor is meg fogom csinálni.Nagyon jó egy tál ételnek,és köretnek is.
duende üzenete…
Anyucika: nagyon örülök, igazán örülök hogy ízlett! :) Váljék kedves egészségedre! :)