2010. október 7., csütörtök

Joghurt grillezett fügével





Ez volt ma a reggelim. Vagy ebédem. Sosem veszek semmilyen gyümölcsjoghurtot. Mindig itthon készítem, natúr joghurtból, friss gyümölcsből.

Alkalmas reggelinek, desszertnek, nasinak, könnyű vacsorának is.

A fügét fél centis szeletekre vágtam. A mogyorót, mandulát és diót összevágtam nagyobb darabokra és összekevertem sűrű mézzel, őrölt fahéjjal, és kevés jó gyümölcspálinkával. A szendvicssütő tálcájára sorakoztattam a fügeszeleteket, rájuk halmoztam a mézes magokat és rágrilleztem a gyümölcsre. Egy kehelybe sűrű joghurtot kanalaztam - görög joghurtot - és a tetejére tettem a karamellizálódott mézes fügéket.





Nem csak fügével működik a recept. Készíthetjük körtéből, almából, szilvából - ha van még -, narancsból is.



8 megjegyzés:

Ms. Poppy írta...

A bolti joghurtok többsége majdhogynem ipari hulladék. Tele vannak ismeretlen anyagokkal, aromákkal, egyvalamit viszont garantáltan nagyítóval keresendő bennük: gyümölcsöt.

Hasonszőrű joghurtos finomságokat én is szívesen készítek, nem csak reggelire, hanem úgy nassolás céljára is.
Íme kettő: http://poppykonyha.blogspot.com/2010/08/gyors-joghurtos-finomsagok-barackkal.html

Látom, használatba vetted az új kelyheket. Igazán jól áll nekik a fotózás.:)

chriesi írta...

Csodálatos fotók! Én is csak natúr joghurtot veszek, ha még kapok fügét ezt meg is csinálom valamelyik nap reggelire.

duende írta...

Egyetértünk, Ms. Poppy!
És köszi! :) A linkeket is! :)


Chriesi: köszönöm szépen! Jó étvágyat hozzá! :)

Ági, aki főz írta...

GYÖ-NYÖ-RŰŰŰŰ! Ezek a fügék, ezek a fehérek! És a levek is a fejlécben. Ide járok gyönyörködni. Köszönöm!

Csibe írta...

De szépek! ...és milyen finom lehet!
Holnap reggel felugranék egy kis kóstolóra, piacozás előtt, vagy után :))

duende írta...

Én köszönöm, Ági! :) Nagyon aranyos vagy!


csibe: gyere! Komoly mondom! :)

Szemi írta...

Sajnos még sosem ettem friss fügét, de ahogy itt leírtad... huh, nagyon megkóstolnám most ezt a fügés joghurtot, tényleg isteni lehet!

Az üzleti joghurtokról inkább ne beszéljünk...Nálam az verte ki a biztosítokot, mikor az egyiken egyszer azt olvastam az összetevők közt, hogy KEKSZ AROMÁT tartalmaz !!!
Az meg milyen???

A képek szépek,mint mindig. :))

duende írta...

Szemirámisz: köszi szépen! :)

Talán majd egyszer megkóstolod. Nálunk a piacon is rengeteg helyen árulják, ahol nyaralni szoktunk a Balaton-felvidéken, ott is ért a kertben, és van egy barátom, akitől kaptam, náluk is van fügefa. Egyébként nyersen nem olyan jellegzetes ízű, kissé semleges. Én pl. jobban szeretem aszalva. De így meggrillezve, mézzel és magokkal nagyon finom volt.