2009. november 29., vasárnap

Készülődöm...

.

Goethe utolsó szavai: "Több fényt!"

Amióta feltápászkodtunk a primitív lét iszapjából, egybehangzóan ezt kiáltjuk: Több fényt!
Napfényt. Fáklyafényt. Gyertyafényt, neonfényt, villanyfényt.
A fény száműzi a sötétséget barlangunkból, megvilágítja az utakat és a hűtő belsejét. Elárasztja az éjszakai játékok színterét. Kicsiny sugárban vetődik a paplan alatt olvasott könyvre, mikor már rég aludnunk kéne.
A fény több mint watt és lux - a fény metafora.

"A Te szavad lámpás talpam alatt,
Fel-fel hogy soha ne húnyjon ki a fény!
Vezess drága fény át a sűrű homályon.
Te vezess vakon! Az éj sötét, messze az otthon,
Te vezess vakon!
Élek, ébredek, fényedet látom!"

A fény a tudás.
A fény az élet.
A fény a fény.



(Miért éppen Alaszka? - Északi fény - Chris szavai)




Készülődöm... Ugye Ti is? Advent első vasárnapja van ismét.
Előszedtem a díszeket, vettem újakat is. Ma kicsinosítom a lakást. Advent a legszebb időszaka számomra az évnek. Valami olyan hangulata van, ami... kimondhatatlan.


Csodavárás. Léleklebegés valahol a fény és az árnyék közt, lebegés az időtlen időben és a térnélküli térben. Nem tudom. Az advent nekem mindig olyan, mintha nem az időben létezne, nem a térben. Hanem egy másik helyen, egy másik időben. Az örökkévalóságban. Mint a mesék. Igen. Az advent olyan, mint a mese. Az emberi psziché mélyén játszódó történet. Csodákkal, ördögökkel és angyalokkal.


Jó.
Szeretem. :)
A Fény mindenkié. A Napforduló Ünnepe Mindenkié. A miénk.
Boldog Ünnepet Nektek is!

18 megjegyzés:

Névtelen írta...

Neked is drága Duende! :)
(számomra is a legszebb ez az idöszak! - maga a csoda!)

duende írta...

Köszönöm Ancsika! Viszont kívánom! :)

Csibe írta...

Duende, szépek, nagyon hangulatosak a képek! Köszi! Ezt az időszakot imádom én is!

duende írta...

Boldoh napfordulót Neked is Csibe! :)

L.Krisztina írta...

Hát megint a szívembe találtál,ezzel a videó bejátszással, imádom a sorozatot!!! A képek nagyon hangulatosak:))))Én holnap kezdek készülődni ma szülinapoztunk:)))
Olyan jó a koszorú illata a lakásban !

Névtelen írta...

:)))))

Wise Lady írta...

Nagyon szép lett!
Mi is díszítgettünk egy kicsit, tegnap és ma.
Békés, stresszmentes ünnepvárást neked is!

Ági, aki főz írta...

Köszi Duende. Én még mindig nem vagyok benne a hangulatban, de te sokat segítettél.

szepyke írta...

Készülőőőőőőődöm? Az nem kifejezés!:))))

duende írta...

Láttam, Kriszta! :)

duende írta...

Palócprovance: :)

duende írta...

Viszont kívánom Whise Lady! :)

duende írta...

Örülök, Ági! Hogy segíthettem. :)

duende írta...

Szepyke: :)))) Tudom!

Kata írta...

Nekem még elkél egy kis ösztökélés, nem vagyok még ünnepi hangulatban. Úgy gondoltam, hogy 10 perc múlva megyek gyertyát gyújtani, hátha az segít...

Raindrop írta...

Bárcsak egyszer egy ekkora és ilyen szép konyhám lehetne, mint neked vagy Sofiának! :)
Most aztán végképp dolgozom az ügyön!
Gyönyörű dekoráció, igazán remek hangulat! Nem is vártam mást tőled! :)
Békés készülődést!

duende írta...

Remélem segített Kata! :)

duende írta...

Köszönöm és Neked is, Raindrop! :)