2009. november 26., csütörtök

Narancsos spenótsaláta gazdagon

.

Olvastam egyszer valamit az orvoslásról, ami szíven ütött. Valahogy így szól:
"A gyógyítás művészetének sajátja a könyörület érzése. Az orvostudomány nem más, mint vallás. A szellem irányítja, mely a szívben ölt testet, a lélek otthonában. Az igazi orvoslás elhiteti velünk, hogy mindannyian fontosak vagyunk, akik ezen a Földön éljük az életünket."

(Miért éppen Alaszka?- A három orvos)




Tegnap salátát kínántam. Piacra menni viszont nem volt kedvem, így körülnéztem, mi van a hűtőben és a konyhapulton.
Ebből a mustrából született ez az igazán laktató, finom kis saláta.

Hozzávalók a salátához 2 főre:
1 nagy marék bébispenót,
1 nagy narancs,
1 alma,
1 darabka kerekrépa (helyettesíthető fehér- vagy jégcsapretekkel),
1 avocado,
1 kis fej lilahagyma,
10 dkg füstölt sajt (parenyica vagy Karaván vagy bármi).
Az öntethez:
1 kisdobozos natúr joghurt,
1/2 evőkanál olívaolaj,
só,
frissen őrölt bors,
zöldcitrom leve,
1 mokkáskanál méz vagy cukor,
1 mokkáskanál mustár.



A hozzávalókat egy nagy tálba tettem, persze szeletelve, kockázva. Az öntethez valókat egy kis tálban laposan kikevertem, majd összeforgattam a salátával. Hagytam egy fél órát állni, hogy kicsit összeérjen. Pirítós rozskenyérrel ettem.
Nagyon telt ízű, gazdag saláta. A narancs és az alma remekül illik a spenót és a retek ízéhez.

10 megjegyzés:

Raindrop írta...

Annyira kreatív vagy, és remek ízléssel megáldott, hogy csuda! :)
A képeidet pedig már meg sem említem. Gyönyörűek!

Ági, aki főz írta...

De jól néz ki ez! Tegnap beraktam a kosaramba egy doboz spenótlevelet, de nem tudtam kifizetni, mert nem volt rajta kód, na erről ennyit. Ez a saláta nekem is nagy kedvencem lenne.

L.Krisztina írta...

Hű nagyon ügyes vagy !!És a kép most is csodás!:))
Imádom a narancs illatát, ahogy belengi lakást::))))

sedith írta...

Hmmm, micsoda íze lehetett! ÉS azoka színek! :)
Már csak egy kis cékla hiányozna!;);):P:P

trinity írta...

Nagyon guszta a salátád, a fotó meg....mit is írhatnék még?? Már mindent elmondtak előttem ma is meg régebben is....Csodás!

nokedli írta...

én is készítettem már hasonlót. ez a füstöltsajtos-joghurtos kombináció nekem is nagyon ízlett.

Wise Lady írta...

Ez nagyon ötletes lett. És a salátanyárs...! Nagyon tetszik.

duende írta...

KÖSZI SZÉPEN lÁNYOK! :)

ágota írta...

:) Hát, akkor ennek most neki is kell, hogy kezdjek...

duende írta...

Olzka, örülök hogy tetszik. :)