Rizsfelfújt



A béke nem a konfliktus hiánya, hanem a konfliktus kezelésének képessége.
(Dan Millman)




A rizsfelfújt nálunk a rizs egyik kedvelt formája. Ritkán mondok ilyet, mert nem vagyunk rizsesek.
A lucskoskáposzta után kiváló fogás volt, és míg főtt a káposzta, a felfújt is bőven készen volt.

Hozzávalók 6 főre:
22 dkg rizs,
8 dl tej (minimum 2,8-as),
1 dl víz,
15 dkg porcukor,
3 dkg szobahőmérsékletű vaj,
1 félmaréknyi mazsola,
2 vaníliáscukor vagy vaníliarúd-magok,
1 citrom reszelt héja,
1 csipet só,
4 nagy vagy 5 kisebb  tojás,
2 csapott evőkanál liszt.

A rizst szűrőkanálban lemostam és egy lábosba tettem a tejjel, vízzel, sóval, reszelt citromhéjjal, a porcukor felével és a vaníliarúdból kikapart magokkal. Forrás után lassan, kis lángon főztem fedő alatt, néha-néha kevertem csak rajta finoman, nehogy a rizsszemek összetörjenek. Mikor már csak kevés tej maradt rajta, lezártam a lángot és hagytam még a fedő alatt tíz percig. Aztán levettem róla, hogy gyorsabban hűljön. Hidegvízfürdőbe is tehetjük, úgy tényleg hamar meghűl.
Mikor már csak langyos volt, fölvertem a tojásfehérjéket a porcukor másik felével, jó kemény habnak. A tojássárgákat és a vajat hozzákevertem a rizshez, majd a felvert fehérjét is. Végül finoman a kevés lisztet is belekevertem.
Egy alaposan kivajazott közepes méretű tepsibe öntöttem és ment is a 3/4-es lángú sütőbe. 30-35 percig sütöttem.



Málnalekvárral, kicsit megporcukrozva tálaltam. Bármilyen gyümölcsíz illik hozzá, de szokták  gyümölcsszörppel is leönteni.

Megjegyzések

Wise Lady üzenete…
Mi is nagyon szeretjük. Csodaszép lett!
duende üzenete…
Köszönöm Whise Lady! :)
L.Krisztina üzenete…
Megboldogult menzás korom kedvence::))))
És még mindig szeretem::)))
A fotó csodás:)))
lúdanyó üzenete…
Gyönyörű képeket készítettél róla !! Amúgy meg nálunk is nagy kedvenc :)
Belly üzenete…
Nem tudom miért de mindig rákészülök és mindig megrettenek tőle.Csodaszép lett.
Csibe üzenete…
Jujjj, de szép képeket csináltál! Rizsfelfújt, szeretjük, nagyon.
JOLI ZÖLDKOSARA üzenete…
Most már tudom hétvégén mi lesz a desszert a tárkonyos raguleves után. A gyerekek kiugranak a zoknijukból, de valószínű a férjem is. Hálás köszönet.
trinity üzenete…
Rizses én sem vagyok-de ezt bármikor:)))
Mellesleg jó ám nálad nagyon!!!:)))
http://zamatesillat.blogspot.com/2009/11/jo-itt-nalam.html
Raindrop üzenete…
Anyám borogass! :D
Lucskos káposzta eleve ájulás.. de utána ez a habkönnyű finomság málnalekivel...???
"Enyhén" vagyok csak kívánós.
Látszik rajta, hogy majd elszáll, olyan lágy. Nagyon szeretem!
Gyönyörű képek!

Jó éjszakát kíván a kókuszdiós! :)
ancsika1 üzenete…
Nagyon-nagyon szeretem! A képek újra mesések! :)
Niki üzenete…
Gyönyörűek a fotók! A nagymamám régebben sokat csinált ilyet és vaníliapudinggal ettük! :)
duende üzenete…
Köszi Lányok! :)
én is imádom. :)
Gabriella üzenete…
Folyik a nyálam. Imádom a rizsfelfújtat, de ezzel egyedül vagyok a családban.

Magának meg mikor készít valamit az ember"? :-))))