2009. november 24., kedd

Lucskoskáposzta sertésoldalassal



Szeretem az egytálételeket. Mert. Szinte egy edényben elkészíthetők. Tartalmasak. Nagyon finomak. És egyszerűek. Plussz még egy előnyük is van: újramelegítéskor általában még finomabbak lesznek.
Ezt a lucskoskáposztát sem először készítem. Mind igaz rá, amit fentebb elsoroltam.
Egy édes második fogással maga a tökély.

Hozzávalók 6 főre:
60 dkg sertésoldalas,
25 dkg füstölt sertésoldalas vagy füstölt karajcsont,
1-1,2 kg fejeskáposzta,
1 nagy fej vöröshagyma,
1 nagy gerezd fokhagyma,
só,
8-10 szem egész feketebors,
1 nagy csokor kapor,
1 csapottabb teáskanál szárított csombor (borsikafű),
1 evőkanál zsír,
2 evőkanál liszt,
tejföl.
Az oldalast csontjaira vágtam, a füstöltet úgyszintén. Föltettem főni bő vízben az apróra kockázott vöröshagymával, a négy darabba vágott fokhagymagerezddel és sóval. Egy jó bő órán át főztem, aztán hozzáadtam a laskára vágott káposztát is. Közben a lisztből és zsírból világos rántást készítettem. Mikor puha volt a káposzta is, berántottam vele az ételt. Ekkor tettem bele az apróra vágott kaprot is. Jól összeforraltam, majd 1 dl tejfölt elkevertem egy kevés forró lével és azt is az ételhez adtam. Forraltam még egy percig. Végül egészen lehelletnyi - 1 teáskanálkányi - 10%-os ecetet kevertem bele. A rántás ki is maradhat belőle.
Friss kenyérrel, tejföllel kínáljuk.

Lucskos 2.: A kockázott húst (60 dkg) feltesszük főni a nagy fej apróra kockázott vöröshagymával. Sózzuk, teszünk bele 10-15 szem egészborsot, egy kicsi babérlevelet, egy egész hosszú piros csilipaprikát és 2 paradicsomot cikkekre vágva. Ha félig megfőtt, hozzáadjuk a laskára vágott káposztát is és készre főzzük. Közben készítünk egy vékony rántást kevés pirospaprikával és ezzel sűrítjük az ételt. A legvégén aprított friss kaprot is adunk hozzá, valamint némi ecetet és cukrot. Ezt a lucskost fermentált káposztával is készíthetjük, még finomabb lesz.




8 megjegyzés:

nokedli írta...

nagyon szép lett (megint) a kép! érdekes módon én így a káposztát nem ismerem, de a lírásod alapján igazán finom lehet.

sedith írta...

Na látod, nálunk a lucskos nem lucskos csombor nélkül. :) A kaprot és a csombort csak belefőzzük, végül kivesszük, tehát nem aprítva kerül bele, bár van, hogy tél végén, amikor elfogy a száras csomborom, a zacskó aljáról összegyűjtöm a leesett leveleket és beledobom a lucskosba. És nálam feltétlenül jár bele 1-2 dl paradicsomlé is. :) Egyszer próbáld ki így is, szerintem neked biztos ízlene!:)

duende írta...

Tényleg jó Nokedli. És anynira egyszerű. :)
És köszi szépen. :)

duende írta...

Sedith, tudod mikor jutott eszembe, hogy csombort is tehettem volna bele? Mikor már ettük. :)))
Mert én is minden káposztás és babos ételbe teszek egyébként - nagyon szeretem.
Na. Ez a paradicsomlé izgalmas! Legközelebb úgy csinálom! abszolút el tudom képzelni bele - teltebb íze lehet tőle. Köszi a tippet! :)

Belly írta...

Ezt mi is nagyon imádjuk.

trinity írta...

Ilyenkor mérgelődöm, hogy nem szeretik a káposztát körülöttem...ezt megenném!!!
Azért évente 2x megengedem magamnak csakazért is:))))

duende írta...

Belly, finom is. :)

duende írta...

Trinity, micsoda családod van? :)))
Nálunk nagyon megy a káposzta, bármilyen formában. Imádom.