2009. november 3., kedd

Brokkolikrémleves



A szeretet és az igazság olyan szoros egységet alkot, hogy gyakorlatilag nem is lehet őket szétválasztani. Olyanok, mint ugyanannak az éremnek két oldala.


(Mahatma Gandhi)



Fantasztikus gyönyörű brokkolit vettem a minap. Kilója volt 280 forint! Egy hatalmas rózsából készült a leves, mindössze 120 forintot fizettem érte. Nagyon szeretem ezt a csodálatos virágzöldséget. Fantasztikus színe és íze van, bárhogy legyen is elkészítve.
Tippek még brokkolihoz itt és itt és itt és itt. Bármilyen étel, ami karfiolra van kitalálva, az jó brokkolival is.

Hozzávalók 4 főre:
1 nagy rózsa brokkoli (kb. 1/2 kg),
1 kisebb krumpli,
diónyi vöröshagyma,
só,
1 csapott mokkáskanál kristálycukor,
ételízesítő vagy zöldség- vagy csontalaplé,
frissen őrölt bors,
frissen reszelt szerecsendió,
1-2 dl tejszín,
1 evőkanál liszt.
Gazdagításhoz:
pirított kenyérkockák vagy
kölesgolyók vagy
sült füstölt tarjacsíkok vagy
sült gombaszeletek vagy
parmezánforgácsok vagy
vegyesen a fentiekből tetszés szerint.


A brokkolit rózsáira szedtem, a vastagabb szárrészeket meghámoztam. Egy lábosba tettem a rózsákat, a szárakat, a kis kockákra vágott hámozott krumplit, az apróra kockázott vöröshagymát. Ha van otthon valamilyen alaplénk, azzal öntsük föl. Nekem nem volt, úgyhogy a saját gyártmányú vegetámból tettem bele 2 csapott teáskanálnyit. Sóztam, borsoztam, szerecsendiót reszeltem bele. Amíg főtt, elkészítettem a habarást a tejszínből és a lisztből. Mikor minden puha volt a levesben, botmixerrel pürésítettem. Tettem hozzá cukrot is. Majd hozzáadtam a levessel előtte higított habarást is. Kevergettem és hagytam fölforrni újra.
A hozzávalóknál felsorolt bármelyik kiegészítővel kitűnő leves.



Egyébként egy negyedórás gyorsleves - pillanatok alatt elkészül.

12 megjegyzés:

trinity írta...

Mi is hasonlóképp...Nagyon szeretjük!!!
Megint nagyon szépek a fotók!!!!

Unknown írta...

Csatlakozom, gyönyörűek a fotók! S persze a leves is ;) De azért ez a kanalas-gőzölgős kép nagyon tetszik ;)

L.Krisztina írta...

Tegnap nálunk is ez volt az ebéd:))
A gőzölgős kép profi !!

Tündér írta...

Nagyon szép! Jó ránézni...

Csibe írta...

Mi is nagyon szeretjük!

duende írta...

Köszönöm Trin!

duende írta...

Köszi Beatbull! :)

duende írta...

Hm... akkor majdnem egy asztalnál ettünk, Krisztina! :) Köszi! :)

duende írta...

Köszönöm Tündér! :)

duende írta...

Csibe, mert jó is, igaz? :)

Felhőlány írta...

Csatlakozom az előttem szólókhoz! Gyönyörű képek, és mivel egy ideje már a brokkolit is megeszem, ki fogom próbálni ezt a szép zöld krémlevest! Köszi a receptet! :)

duende írta...

Nagyon szívesen Felhőlány! És köszönöm! :)