2009. november 12., csütörtök

Gesztenyés keksztekercs rumosmeggyesen


Egy-egy nyugodt pillanatot
életemben ha még kapok:
jutalom,
amiért - bár mit se várva -
időzöm, mint rózsa árnya
a falon.

(Fodor Ákos)




Szeretem a keksztekercset. De még sohasem csináltam. Tegnap estig. :)
Nem a hagyományos kókuszosra fájt most a fogam, hanem gesztenyésre. És a spájzban úgyis ott sorakoznak a nyáron eltett magozott rumos meggyek... Méltó párja gesztenye uraságnak.

Hozzávalók:
A tésztához:
30 dkg darált keksz,
20 dkg pocukor,
3 csapott evőkanál kakaópor,
és annyi tej, amitől összeáll masszává.
A töltelékhez:
1 gesztenyemassza,
5 dkg vaj,
porcukor ízlés szerint,
3 cl rum (ha nem rumos meggyel készítjük),
magozott meggy vagy rumos meggy,
és egy kevés tejszín.

A kekszet kakaóporral, porcukorral és annyi tejjel összeállítottam, hogy ne legyen túl puha tészta, de azért formálható legyen. Óvatosan adagoljuk tehát. Mindössze kb. 1 dl folyadékról van szó.
A gesztenyemasszát kikevertem vajjal, porcukorral és egy kevés tejszínnel. Azért írtam a porcukrot ízlés szerint, mert nem egyformán édesek a gesztenyemasszák.
Alufóliát tettem a nyujtódeszkára, megszórtam kristálycukorral. Ezen nyújtottam a tésztát. Úgy könnyű, ha időnként bevizezzük a sodrófát, mert különben ráragad a tészta.
Megkentem a gesztenyekrémmel, megszórtam rumos meggyel és feltekertem. Nem olyan egyszerű művelet... :) De sikerült. (Kicsit sok lett a töltelék.)
Folpackba csomagolva mélyhűtőbe tettem.


Ezt a sütit ajánlom majd az ünnepekre is majd, mert el lehet előre készíteni és a fagyasztóban lehet várakoztatni felhasználásig. Fagyosan szépen lehet szeletelni. Szeletelés után pedig már 20 perc után kienged és fogyasztható. Ráadásul az elkészítése nem több, mint 20 perc.
Ha valaki nem akar tekercselni, készítse el a kisebb méretű kapcsos tortaformában. Viszont akkor elég 20-25 dkg is a darált kekszből. A gesztenyemassza lehet esetleg másfélszer ennyi - ki mennyire krémesen szereti.
Alulra kerül a kekszes tészta, rászórjuk a meggyszemeket és erre jön a gesztenyemassza. A tetejére pedig készíthetünk egy csokimázat. Tejszínhabbal is tálalhatjuk.

17 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Ez remek változat, meg fogom csinálni.

Névtelen írta...

Jól hangzik, de ez esetben nem problémás a gesztenyemassza újrafagyasztása?
Zsanett

SZINTIA írta...

Mennyei!:))

Ildifolt írta...

Hihetetlenül jól néz ki!!! Szinte már érzem is az ízét. Ezt a változatot még nem csináltam, de kipróbálom.

szepyke írta...

Mindent szeretek, jöhet!:)))

Náncsi írta...

Ezt még nekem is ki kell próbálnom, nagyon "szép" édesség:)

duende írta...

Köszi Whise Lady! :) Tegnap nagyon creatív voltam... :)

duende írta...

Szerintem nem, Zsanett. Ha elkészíted karácsony napján, vagy 1-2 nappal előtte, az karácsonykor úgyis elfogy. Felengedés után pedig egyből csinálod a sütit, aztán megy is vissza a fagyasztóba. Nem hiszem, hogy bármi baja lehetne. :)
Ja igen. Ha megéri egyáltalán a karácsonyt! :))

De egyébként maga a süti tényleg 20 perc alatt elkészül. Néztem az órát és tényleg! :) Nekem való édesség... :))

Szóval, még ha az ünnepek alatt is készíted, 20 percnél több munka nincs vele. Na jó. Utána 2 tálat el kell mosni. :)

duende írta...

Köszönöm Manna! :)

duende írta...

Bátran ajánlom, Compot! És én sem. Tegnap ötlöttem ki. :)

duende írta...

Küldöm Szepyke, várj!!! :)

duende írta...

Köszönöm szépen Náncsi! És finom is. :)

Csibe írta...

Dejóóó, nagyon szeretem a kekszes, tekercses sütiket. Ezt mindenképpen kipróbálom, köszi!

trinity írta...

Jujj, ez hogy maradt ki nálam??? Nem olvastam....Kérek szépen feltétlenül!!!

duende írta...

Szívesen, Csibe!

duende írta...

Még van pár szelet, Trin! :)

nokedli írta...

gondolom én már lemaradtam róla, mert idöközben minden szelet elfogyott. kénytelen leszek magam elkészíteni;-)