2009. november 15., vasárnap

Kávés marhatokány

A szerelemről megtudtam, hogy van egyfajta új árnyalata számomra, valami, amit eddig nem ismertem, ami érdekesebb, mint a kaland, izgalmasabb, mint a szöktetés a szerájból. Ez a valami a gyöngédség. 

(Márai Sándor) 




Születésnapot ünnepeltünk. Igazából tegnap volt, de ma került rá sor. Életem párja idősebb lett megint egy évvel. Isten éltesse nagyon sokáig!

Nagyon szép marhahúst vettem az alkalomra. Volt több receptem is, végül is ezt választotta a sokból. Igazság szerint már nagyon régóta szemeztem vele, a Planétásban találtam rá anno. Nagyon különleges ízvilág: markáns, erőteljes, férfias jellegű étel. Nekem nagyon ízlett, és ami a lényeg, neki is.

Hozzávalók:
60 dkg sovány marhahús,
10 dkg vöröshagyma,
5 gerezd fokhagyma,
3-4 evőkanál olívaolaj,
só,
frissen őrölt bors,
2 dl "németes" hígabb kávé,
3 cl konyak,
1 csapott evőkanál liszt,
1 dl tejszín.

A vöröshagymát apróra kockáztam, és az olívaolajon kevés sóval üvegesre pároltam. Közben a húst hosszúkás, vékony csíkokra felszeltem, majd a megpuhult hagymához adtam. A fokhagymákat vékony szeletekre vágtam, azt is a raguhoz tettem. Sóztam, borsoztam és nagy lángon zsírjára sütöttem. Ekkor öntöttem fel a hosszúkávéval. Ha van otthon csontlé, tehetünk hozzá azt is. Hagytam fedő alatt párolódni 2 órát, majd a konyakot is hozzátettem. Persze időnként utánaöntöttem párszor egy kevés vizet, ha elfőtte nagyon a levét. Végül a lisztből és a tejszínből habarást készítettem, amivel besűrítettem az ételt. Hagytam összeforrni pár percig, és készen is volt.
Emberemnek így ahogy volt, nagyon-nagyon ízlett. Én kiegészítettem a végén a tálaláskor: megszórtam mozsárban frissen tört koriandermaggal és egy leheletnyi őrölt fahéjjal. Nekem így volt kerek - és fantasztikus. (Annyira telt és egész íze van, hogy még rágyújtani is elfelejtettem ebéd után. Pedig nálam ez elképzelhetetlen...)
Száraz vörösbort javasolnék mellé.

10 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Isten éltesse a párod!
Ez a recept nagyon izgalmas, elraktározom. Az egyetlen bánatom, hogy nincs olyan hentes, akitől ehető (fiatal) marhahúst tudnék venni.

Raindrop írta...

Hosszú, boldog életet kívánok neki én is!
Nagyon szép megemlékezés...

sedith írta...

Boldog születésnapot a párodnak!:) Az a lnyeg, valóban, hoyg neki is ízlett. Különben szjvesen kipróbálom majd alkalomadtána receptet!:)

Krisztina írta...

érdekes, ezt még nem hallottam, arról már igen amikor a kozsó a vacsicsatában minden ételbe teát tett...

Ancsika írta...

Bizarr, de tuti finom! Megkóstolnám.
Szerencsés pasi a párod, akinek ismeretlenül is sok szépet és jót kívánok!

L.Krisztina írta...

Boldog születésnapot a párodnak !
A kávés marhatokány pedig nagyon jó ötlet, hű izgalmas ízek, kíváncsivá tettél:)))

duende írta...

Mindenkinek köszönöm a jókívánságokat, férjem nevében is! :)

Whise Lady: nálunk a piacon szerencsére nagyon rendes hentesek vannak, mindig gyönyörű húst kapok!

Raindrop: köszi szépen! :)

Edith, nagyon markáns étel, erre készülj fel! Nem hétköznapi ízek! :)

Krisztina: én sem, sehol. Egyedül a Planétásban találkoztam eddig vele.

Mian: köszi szépen! Tényleg bizarr. De nagyon különleges.
És én vagyok a szerencsés, inkább! :)

Krisztina: köszönöm szépen! Nagyon extravagáns étel, annyi szent! :)

erős ildikó írta...

Isten éltesse a párodat! Micsoda recept! mg sosem találkoztam a hús-kávé párosítással, de nagyon izgalmas lehet!

duende írta...

Köszönöm/jük szépen napmátka!
Én sem... :)
A Planétásban igazán jó dolgokra lehet bukkanni.

trinity írta...

Maradjunk annyiban, hogy mindketten együtt vagytok szerencsések!!
Utólag is sok-sok boldog szülinapot a párodnak!!! Kicsit lekéstem, bocs.
Az étel valóban nagyon különleges-dehát te sem vagy hétköznapi ...