2009. január 3., szombat

Mézes, kurkumás hagymaleves



 .

Légy kedves, amikor csak lehetséges. Mindig lehetséges.

(Tenzin Gyatso, a XIV. Dalai Láma)






Még mindig ördögűzök... Ezt a levest is influenza elleni vakcinának készítettem. Mellesleg, nagyon finomra is sikerült. (Lehet hogy szabadalmaztatom.) A kurkuma nagyon hatásos gyógynövény is, ezért is került a leveskémbe. Immunerősítő, emésztést segítő, májregeneráló, epetisztító, antibiotikus fűszer, rákgyógyszer. "Szent por", az "élet fűszere" az indiai hagyományok szerint. Érdemes elolvasni róla a link alatti cikket.

A vakcina - bocsánat, a leves hozzávalói 4 főre:
4 nagyobb fej vöröshagyma,
4 dkg vaj vagy olaj,
2 evőkanál méz,
2 evőkanál liszt,
1 teáskanál ételízesítő (vagy ha van zöldség-alaplé még jobb),
1 csapott teáskanálnyi kurkuma,
1/2 mokkáskanál őrölt gyömbér,
1 késhegynyi őrölt fehérbors,
frissen reszelt szerecsendió,
1 dl száraz fehérbor.

A vöröshagymákat vastagabb félkarikákra szeltem, és a vajon a mézzel átpirítottam. Hogy karamellizálódjon kicsit a méz. Aztán megszórtam liszttel, és még fél percig kevergettem. Majd félrehúzva a tűzről belekvertem a fűszereket is, és apránként, folyamatosan kevergetve vizet öntöttem hozzá. Így szép simára el lehet dolgozni. Visszatettem a tűzre, sóztam, ételízesítőt adtam hozzá és hagytam fölforrni. Forrás után még tíz percig főztem, végül hozzáadtam a bort és még két percig főztem - míg újra föl nem forrt.
Pirított, sajtos kiflikarikákkal tálaltam.

20 megjegyzés:

Névtelen írta...

Tapasztalom, minden rosszban van valami jó. Ebben a kórság a hűség, a megható ragaszkodás. :(

duende írta...

Lucifer, kérlek fejtsd ki, mert nem egészen értem a második mondatodat. Köszi. :-)

Névtelen írta...

Hát nem csodálom, mert nincs értelme. Kellett volna ragozni! Azt szerettem volna mondani, hogy ez a kórság – nekem is van belőle – nem jó dolog, de ha már így együtt élünk vele felfedeztem benne a tiszteletre méltó értéket és ez pedig a hűség, a ragaszkodás. :(

duende írta...

Ó, köszönöm, értem.
Ámbár a tiszteletreméltó érték - nevezetesen a hűség - kapcsán kissé lebiggyedt a szájad széle, ha jól látom. Vagy a hűséget nem tartod tiszteletreméltó értéknek, vagy tán inkább a makacsság szó jobban jellemezte volna e ragaszkodást? :-)

Névtelen írta...

Nincs nekem a hűséggel semmi bajom, azzal van, hogy ez – mármint a vírus – hűséges. Makacsnak a házidoki látja. De nem ő él vele, hanem én, és én azért egy kicsit féltem is, mert velem van ez a kis vacak, és lehet, hogy azért, mert őszintén szeret. De ő csak így tud.

duende írta...

:-)
Az őszinte szeretés szép, nem?
Akkor most ketten szeretünk egyet, vagy egy szeret kettőnket, vagy mi?! :-)

duende írta...

Megvajákoljalak? :-))
Nehéz döntés lesz. Mert akkor ki szeret majd ily hűen? :-)

Kata írta...

Egy kicsit nem vagyok itt, és máris megbetegszel?! Tessék gyorsan meggyógyulni:) Ez a hagymaleves viszont akkor is jó, ha az ember (lánya) éppen egészséges...

Kata írta...

Ja, és látom, elmélyültél rendesen...nem könnyű olvasmány, de jó olvasni:)

duende írta...

Szia Kata!
Hát jó hogy már itt vagy, látod, hiányoztál! :-)

Hermann Hesse csodálatos, nagyon szeretem. Ez a regénye pedig a legkedvesebbem tőle. Hesse megvilágosodott lény volt, csodálatos írói képességgel megáldva.
Ha tudnád, most mit olvasok a gépen... :-)))
A transzcendentális bölcsesség tana a címe. Na, ez tényleg nem könnyű olvasmány. Némely mondaton órákat elmélkedem.
De most ráérek, csönd van és nyugi.
Remélem, Te is kipihented már az ünnepeket! :-))

Kata írta...

Már kipihentem magamat, és éppen újra kezdek írni, holnapra tán el is készül:)
Néztem a blogod jobb oldalán az olvasmányaidat. Lehet, hogy majd belenézek néhányba, hátha menni fog:)
Az ezotéria nem áll olyan messze tőlem, ha megnézed a prananadi pont hu oldalt, meglátod, hogy én mit csinálok...

duende írta...

Nem mondod... :-)
Én is végeztem prána nadit. Petrezselyem Józsinál, még jó régen. :-))) Hát ez jó! :-)

duende írta...

Melyik fokozatot/kat végezted?

Kata írta...

7...nincs egy e-mail címed? az enyém kint van a blogon...

duende írta...

De van.
kriszti999@citromail.hu
vagy
kriszti999@gmail.com

duende írta...

A petrezselymet akkor nem csak ételben szeretjük... :-)

Névtelen írta...

Csak azt ne mondjátok, hogy árulni! :)

duende írta...

Jó reggelt Lucifer!
Kiébredted magad? Remélem, jobban vagy! :-)
Én már csak kicsit kehélek.
Nem, árulni nem szeretem. Enni viszont annál is inkább. A piac petrezselyemkészletének jelentős százalékát én szoktam felvásárolni... :-) Mindig van itthon egy hatalmas csokorral.
Tudtad, hogy iszonyú magas a C-vitamin tartalma?

Szóval nem árulni. Petrezselyem József pránanadi mester. És tanítványa voltam. Hihetetlen dolgokra képes. Pl. én láttam már ahogy követ materializált a semmiből, meg mást is láttam.
Szóval róla beszéltünk.
Ezért is kérdeztem, hogy megvajákoljalak-e. :-)
Bár én már a pránanadit nem használom, viszont az agykontrollt igen.
De Kata használja, őt is kérheted! :-)
Tényleg Kata, küldhetnél rám valami gyógyító tudodmit! :-))
Köszönöm! :-)

Névtelen írta...

Csodálatos Hermann Hesse,az egyik nagy kedvencem.Nekem a Gyermeklélek tőle a favorit.A szorongás leírásának nagymestere.A Sziddhárta tényleg egy nehezebb regénye,de szerintem az Üveggyöngyjáték sem egy könnyű olvasmány,de ezek legalább megdolgoztatják az agyat.Hát lehet is min agyalni egy-egy Hesse regény olvasásakor...Örültem ma is neked Duende!Kedin

duende írta...

Én is örültem Neked, Kedin! :-)
Amiket említettél, még nem is olvastam.
Most majd pótolom a hiányt. :-)