Tepertőkrém



Bort Mezopotámiában egyetlen alkalommal láttam, akkor is csak messziről, a Hotel Baghdad éttermében rendelte valamelyik merész káfir, hatalmas ezüsttálcán szolgálták fel, maga az üzletvezető szervírozta, mögötte ment a helyettese, aztán a pincérek rangsor szerint, drámai arckifejezéssel és ünnepélyesen lassú léptekkel, Rákóczi hamvainak hazahozatala lehetett ehhez hasonló, bár annak nem volt ily sűrű metafizikai háttere. A művelet teatralitása persze érthető, ha belegondolunk, hogy a közeli országok egyikében-másikában az ilyesmiért azonnali és szigorított lenyakazással büntették volna az összes pincért, az összes vendéget, és mindenki mást, akit a sors véletlenül épp arra vetett.

(Váncsa István: Lakoma)



Ez a recept kedvenc szomszédasszonyomtól származik. Zseniális, ahogy csinálja. Rendszeresen készíti hétvégi szőlős kiruccanásaink alkalmával. Isteni finom tud lenni ott a friss levegőn, a fizikai munka után igazi hűvös pinceföldi borral leöblítve. Roppanós-puha házikenyérrel, újhagymával, uborkával, retekkel, paprikával, paradicsommal... mennyei.

Hozzávalók:
25 dkg darált tepertőkrém (ne ízesített legyen, vagy a legjobb a házi),
4 egész főtt tojás,
só,
jó sok frissen őrölt vagy tört bors,
1 teáskanálnyi Erős Pista vagy Édes Anna vagy Piros Arany,
2 teáskanálnyi mustár,
1/2 fej vöröshagyma (közepes méretű).

A tojásokat keményre főzzük, majd lehűtjük és tojásvágóval egyszer hosszában, egyszer keresztben elvágjuk. A tepertőkrémet kinyomjuk egy tálba, és a kockázott tojást is hozzátesszük. Adunk hozzá mustárt, paprikakrémet, nagyon apróra kockázott vöröshagymát és jó sok őrölt borsot. Ha szükséges, sózzuk is. Elkeverjük és hagyjuk állni 20 percig. Ennyi a recept. De közben kóstoljunk, mert minden bolti tepertőkrém kicsit más ízű. Harmonikus legyen, ennyi a lényeg.

Megjegyzések

napmátka üzenete…
De gyönyörű!
S mi ez az izgalmas tál???
Ilyen tepertőkrémet még soha nem ettem. Párom nagyon szereti, de ez nekem is bejönne! Ki is próbálom, köszi!
Mian üzenete…
A fenébe!!! és akkor én most honnan szerezzek tepertökrémet????? :(
napmátka üzenete…
Nekem sincs most itthon, de tepertőm van. Meg fogom oldani.
Ági, aki főz üzenete…
Csak annyit fűznék hozzá, hogy ez a kép olyan szinten gyönyörű, hogy már percek óta ámulva csodálom!
trinity üzenete…
Bűnös élvezet:)))
A tepertőt nem szeretem-de érdekes módon a krémet, azt nagyon....A csudába, hogy nem tudom a képernyőn át megkóstolni:)))
duende üzenete…
Köszi szépen Lányok! :)
És bátran ajánlom, nagyon finom! :)
KataKonyha üzenete…
Az én tepertőkrémem képe emlékeim szerint egy kupac barna színű kence... a tied meg művészi fotó! Nem semmi vagy, hatalmas kreatív hajlam van benned, és tudod használni is. Gratulálok!
Wise Lady üzenete…
Nagyon szeretjük a töpörtyűkrémet, majdnem ugyanígy csinálom én is.
Nekem is van két ilyen csigabiga tányérom :-)))
duende üzenete…
Köszönöm szépen, Kata! :)
duende üzenete…
Sok dolgot egyformán készítünk, Whise Lady, már én is felfigyeltem rá! :)
Turák Kinga üzenete…
töpörtyű van itthon, de hogy tudok abból krémet össze hozni?!
duende üzenete…
Kinga, le kell darálni húsdarálóval. :)
Utána már jöhet a recept szerint a fűszerezés.
Én is pont ma vettem töpörtyűkrémet... :)) Egy hullámon vagyunk...
Turák Kinga üzenete…
ja hogy ennyi, okés, hát majd nov 27re kellenek nekem ilyen kencék...
duende üzenete…
Akkor jó, ráérsz még nézelődni. Amibe még illene szerintem a medvehagyma:

http://szellemafazekban.blogspot.com/2008/08/fetasajtos-padlizsnkrm.html

http://szellemafazekban.blogspot.com/2008/08/zalziki_13.html

A zalzikihez kapható most már elég sok üzletben az a lengyel sűrű görög joghurt.

http://szellemafazekban.blogspot.com/2008/05/zldfszeres-trkrm.html


http://szellemafazekban.blogspot.com/2009/01/egy-igazi-j-tli-vacsoratek-kapros.html

Itt a kaprot helyettesítheted a medvehagyma kivonattal.
duende üzenete…
És készíthetsz töltött tojást is, szerintem ahhoz is jó. A főtt tojássárgáját keverd ki kevés vajjal, tejföllel és medvehagymaszósszal. Aztán töltsd vissza a fehér részbe és díszítsd valami pirossal. Pritaminpaprikával vagy paradicsom szelet felével. :)