Málnás clafoutis




Egész életemben meghalni tanulok.


                                                                                                                     (duende)




Mára maradt még abból a finom tárkonyos zöldbablevesből, csak egy "kísérőt" kellett készítenem hozzá ma ebédre. Tegnap szedtünk málnát, ribizlit, cseresznyét is. Adott volt, hogy gyümölcsös valamit csináljak. A clafoutis-ról mostanában rengeteg helyen olvastam. Egy nagyon gyors, egyszerű kis sütiről van szó, és épp ilyet kerestem. Málnával készítettem, de meggyel, cseresznyével az eredeti - így tájékozódtam. Nekem nagyon ízlett ezzel a finom gyümölccsel. Kicsit fanyar, kellemesen üdítő, könnyű kis desszert. Egyébként semmi extra, szerintem. Egy lágyabb piskótaszerű tészta. Finom, de semmi meglepően különleges nincs benne.
Azt hiszem, kisebb tálat kellett volna választanom, kicsit lapos lett, no majd legközelebb.



Hozzávalók:


20 dkg gyümölcs (cseresznye, meggy, málna),
5 dkg liszt,
12 dkg porcukor,
1 tojássárgája,
2 tojásfehérje,
10 dkg 20%-os tejföl,
1 csipet só,
1,5 dkg vaj.




A sütőt előmelegítettem. A lisztet, porcukrot, sót összekevertem. Egy nagyobb tálban fölvertem a tojásfehérjét, egy kisebben a sárgáját fehéredésig kevertem, majd a tejfölt is beledolgoztam. A tojásfehérjéhez először hozzákevertem óvatosan a tejfölös sárgáját, majd a lisztkeveréket. Alaposan kivajazott tálba szórtam a málnát és ráöntöttem a tésztát. A tetejére is vajdarabokat tettem. (Vagyis ezt elfelejtettem...)



Körülbelül 30 percig sütöttem  körülbelül 180 fokon. A recept a desszert.eu.hu oldaláról származik.

Megjegyzések

trinity üzenete…
Mások is hasonlókat írtak róla -csalódtál? Mintha ezt érezném a sorok közt....Pedig látványnak csodás, én elfogadnám!!
Csak talán a clafoutis névtől többet vár az ember lánya.....Piskótának kell enni-és kész:)))
A meggyes fotód-az valami gyönyörű lett!!!
Renata üzenete…
Mostanság a "körítésre" vagyok kihegyezve...szomjas vagyok a szavakra.

A sütid jó lett egyébként. Mondjuk mi nem néz ki jól Nálad? :)
nagyon érlelődik már valami, én úgy érzem...ezek a fotók profik.
Névtelen üzenete…
Ez meggyel Isteni lehet !

Joe

PS: Sajnos errefele NINCS meggy.
duende üzenete…
Nem csalódtam, Trin. A hozzávalók alapján sejtettem hogy ilyen lesz. Finom, gyors, egyszerű - de semmi extra.
duende üzenete…
Majd igyekszem akkor jól köríteni, Reni! :)

És köszönöm!

Érlelődik? Á, nem hiszem. :)
duende üzenete…
Bizony Joe, de cseresznyével sem rossz! Úgy az eredeti. Málnával is isteni volt. :)

Majd köpök arrafelé aegy meggymagot, hátha kikel... Bár egy óceánt átköpni... :)))
Palócprovence üzenete…
Érlelődik, igen...:)
A clafoutis pedig attól clafoutis, hogy olyan...szóval ilyen.:)
trinity üzenete…
Szerintem is érlelődik, mégpedig párhuzamosan legalább 2 irányvonal-csak meg kell győzni:))))
napmátka üzenete…
Akár különleges, akár nem, én is szívesen enném egy finom leves után, vagy csak úgy...málnával meg pláne!
duende üzenete…
Ilyen. Jó, egyszerű... igen, Palócprovance. :)
duende üzenete…
Milyen irányvonal, Trin?! :)
duende üzenete…
nagyon gyors kis desszert, Napmátka, és nem túl édes. (Én utáncukroztam... :)))) )
Névtelen üzenete…
Sziasztok, kicsit késői megjegyzés és bocsánat, hogy belebeszélek (azóta talán már mindenki rá is jött), de nem kell csalódottnak lenni, ez egyszerűen nem igazán clafoutis recept. A 10 dkg tejföl egy tipikus clafoutis tej és tejszín tartalmához képest elég csekélynek tűnik és a tojás is kevés..., szóval pont a leglényegesebb összetevők nincsenek/kevesek benne - ez sokkal inkább valami tejfölös kevert tészta. A clafoutis sülve is olyan remegős, folyékonyabb, omlettszerű az állaga, egyáltalán nem piskótás. És mennyei :)
Zsuzsi
duende üzenete…
Zsuzsi, köszi szépen, egyáltalán nem késői hozzászólás - hiszen mindig aktuális egy jó recept. :)
Megosztanád velünk az általad készített clafoutis receptjét? Föl is tenném akkor a bejegyzéshez és nagyon megköszönném! :)
Zsuzsi üzenete…
Szia, már megint némi késés, de teljesen elveszek a blogok közt :) Már nem emlékszem pont melyik receptet csináltam, a neten bogarásztam elő, viszont most hétvégén meggybefőttel akarok sütni egyet, 2 receptet néztem ki, a befutó most ez lesz, ilyesmi volt a múltkori próbám is:
http://eveandapple.blogspot.com/search?q=clafoutis
De tetszik ez is így ránézésre:
http://chiliesvanilia.blogspot.com/2006/08/manduls-srgabarack-clafoutis.html
Saját tapasztalatom, hogy a ramaty gázsütőmbem üvegedényben sokkal szebben sült, mint sima tepsiben, nem égett meg az alja.
duende üzenete…
Zsuzsi, remélem, jól sikerül majd ez is! :)