2009. augusztus 4., kedd

Feta sütve

A hajnal áldott rózsaszín fényében ím felmerülök,
karom magasba tárva.
A tenger örök-isteni nyugalma hív felszökni már
a kéklő napvilágra.

De jaj, a föld lehelete mellembe zúdul, s összeráz
tetőtől talpig engem.
Nehéz a tenger, ó, Zeusz! s kibontott hajam, mint a kő,
visszahúz menthetetlen!

Jertek, szellők. Néreiszek, kapjatok el hónom alatt,
Glauké s Künothoé te.
Nem hittem, hogy ily hirtelen zsákmányul odahullok a
nap lángoló ölébe!
fordítása)




Fahéj és Feta oldalán bukkantam erre az ételre. Ez is a "tudtam, tudtam, csak nem sejtettem hogy ilyen finom" kategóriájába esett kóstolás után. Legrajongottabb nyári ételem eddig a jó csípős natúr lecsó volt. Ez a sült feta holtversenyben az élre került... Egyszerűsége ellenére elképesztően finom, mondhatni abbahagyhatatlan! Egészen más ízt produkál a hagyma-paradicsom-paprika kombináció, ha sül és nem fő.

Hozzávalók 2 főre:
  • 1 zacskós feta sajt (25 dkg),
  • 3-4 érett paradicsom,
  • 1 nagy paprika (lehetőleg kerti, nem fóliás),
  • 1 közepes fehér salátahagyma,
  • 1,5 dl extraszűz olívaolaj,
  • só,
  • frissen őrölt bors,
  • szurokfű- vagy bazsalikomlevelek,
  • olajbogyó (ez most ehte görög, isteni aszalt olajbogyó).

Egy jénai tál aljára szórtam a félkarikákra vágott hagymát, karikázott paradicsomot, paprikát. Fűszereztem kevés sóval (a feta sós, vigyázzunk), frissen őrölt borssal és friss szurokfűlevélkékkel meg némi szárítottal is. A bazsalikom is nagyon jó hozzá, főleg a friss levélkék. Erre került rá a szeletekre vágott feta, olajbogyók. Sok olívával meglocsoltam. Ne sajnáljuk, görögösen használjuk az olajat, vagyis: nagyon bőven!
Előmelegített sütőben 25 percig sütöttem.
Langyosan a legfinomabb, friss kenyérrel vagy kenyérlángossal, mert az olívaolaj átveszi az ízeket és elképesztően jóízű lesz. Csak tunkolod, tunkolod a kenyérrel, nem tudod abbahagyni. :)

10 megjegyzés:

Ancsika írta...

De jó, hogy senki nem lát!!! Akkorákat nyelek!!! Ezt még nyaralás elött ki kell próbálnom!!! :)
A kép megint csodás!

Viktoria írta...

Húúúúúú, nagyon szép lett!

duende írta...

Nem fogsz csalódni Mian. Tényleg fantasztikusan finom! :)

duende írta...

Köszi szépen fahéj és Feta! a receptet leginkább! Egyszerűen nem tudtunk betelni vele - fergetegesen finom! :)

Raindrop írta...

Ez tényleg nagyon nyálcsorgató! :) A képek is gyönyörűek!
Mindenképp kipróbálom ha jobb minőségű sajthoz jutok, mert fetából sok a bűnrossz. :(

duende írta...

Raidrop, én most a legolcsóbb Smatch-os fetából csináltam, és még így is isteni volt! :)

Milyen lehet akkor igazi, jó fetából?! :))

Wise Lady írta...

Ez ránézésre is nagyon finom lehet tényleg.

duende írta...

Próbáld ki Whise Lady. De figyelmeztetlek. Függőséget okoz! :)

erős ildikó írta...

Nagyon tetszik, kedvemre való fogás! Az idézetben (bocsánat: a saját bevezető gondolatodban) meg (sajnos?) nagy az igazság...

duende írta...

Napmátka, annyira finom - én is meglepődtem...
Igen. Magamon is észreveszem...