2009. január 23., péntek

Sütőtök krémleves



A férfiak csodákra képesek. Igazán mondom. Jó dolog a számítógép, az internet, a fényképezőgép. Imádom használni őket. De ma, ahogy felvágtam ezt a csodálatos zöldséget, sajnáltam hogy az illatot nem tudom mellékelni... Az a friss, egyszerre édes-fanyar illat, ami a sütőtökből áradt, leírhatatlan. Ha költő lennék, ódát írnék a sütőtökhöz. A színe a kedvenc színem, az íze bársonyosmeleg, az illatát pedig egyetlen parfüm sem tudná utolérni.
Sokszor eszem csak sütve, de krémlevest is szoktam készíteni belőle. Vegánoknak való recept, mert tejszín nélkül is fenséges!




Hozzávalók 4 főre:
1 nagy kanadai sütőtök fele,
1 kisebb-közepes fej vöröshagyma,
1 evőkanál semleges ízű olaj (én szőlőmagolajjal készítettem, de a napraforgó is megteszi),
fűszerek: só, frissen őrölt bors, őrölt kömény, őrölt koriander, őrölt gyömbér,
a tetejére tökmag megpirítva,
puffasztott kölesgolyók.

Az olajon megüvegesítettem a kis kockákra vágott vöröshagymát a kisebb kockákra vágott sütőtökkel együtt. Hozzáadtam a fűszereket és felöntöttem vízzel. Mikor megpuhult a tökhús, botmixerrel pürésítettem. A hagyma nagyon teltté tette az ízét, a fűszerekkel csínján bántam.
A sütőtök azért is fantasztikus krémlevesnek, mert nagyon sűríti önmagát, nem kell bele plusz anyag. Tálalásnál azért az én tányéromba löttyintettem egy kis tejszínt is, de elhagyható. Pirított tökmaggal és kölesgolyóval ettük.



13 megjegyzés:

sedith írta...

Hm, de megkívántam... Most viszont be kell érnem tejfölös zúza-gombapaprikással... :(
Csodálatosak a fotóid! Csak arra nem jöttem rá (mármint az írásodból, mert különben tudom:D )hogy miért csodásak a férfiak?!:P
Edith

nana írta...

én is nagyon szeretem a sütőtök illatát! talán azt szeretm a legjobban a sütőtökből. egy kicsit jobban szeretem az ízénél is..

erős ildikó írta...

Komolyan rávesztek már, hogy egyszer én is kipróbáljam! Ugyanis én a hagyományos sült tököt - mint édeskés zöldségfélét - nem szeretem.
De így levesnek, meg fűszerezve egész vonzónak tűnik...

Névtelen írta...

Duende! Te gyorsabban írsz, mint én olvasok. :)

duende írta...

Hát Edit, az zúzapaprikás sem hangzik rosszul! :-)))
És köszönöm szépen!

Ja, hát hogy ilyen szuper gépeket ki tudnak találni, amit mi meg nagyon élvezünk használni. Számítógép, fényképezőgép, stb. Hogy a háztartási munkákat megkönnyítő gépekről ne is szóljak. A mosógép pl. egy áldás. :-)
Éljenek a férfiak! :-))

duende írta...

Ne is mondd Nana. Kb. 20 percig csak nagyokat szippantottam az illatból, nem bírtam nekiállni a főzésnek, mert a szagolgatás visszatartott! :-))

duende írta...

Napmátka, próbálj akkor olyan sütőtököt beszerezni, ami nem annyira édes húsú. Szerintem az levesnek ízleni fog!

duende írta...

Ugye, Luciger? Boszorkányosan egyszerre több helyen és időben is meg tudok jelenni! :-)))

duende írta...

Na a gyorsaság...
Luciger=Lucifer. Elnézést a névadásért. :-)

Névtelen írta...

Az érzelemtől való mentesség nem egykedvűség? Persze értem én, hogy jobban boldogít, csak az talán nem érzelem.

duende írta...

Nem, nem az.
Más az érzés és kicsit más az érzelem.
A szeretet inkább érzés, vagy talán méginkább létállapot.
A szeretet egy végtelen tér, amiben minden létezhet. Minden elfogadott, mindennek tere van. Mindenfajta érdek nélkül.

Renata Kalman írta...

Sütőtök nálunk is megy, csak krumplit kell beletennem, hogy megegyék. Nekem jó lenne anélkül is. :)

ebben zeller is van:
http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2008/12/sttkkrmleves.html

A férfiak: abszolút módon kellenek, mindenféle szempontból. :) Sok nő nem jó együtt, mert ajajj...

duende írta...

Köszi Reni, krumplisan még úgysem főztem, de legközelebb! :-)

Jaja, sok banya együtt, mi? :-)))