2009. január 28., szerda

Mediterán hangulat - narancsos kacsa (csirkéből)



"De hát az ember nem arra született, hogy legyőzzék – mondta. Az embert el lehet pusztítani, de nem lehet legyőzni."


(Ernest Hemingway: Az öreg halász és a tenger)

 




Ma az orromat sem volt kedvem kidugni a lakásból. Kinéztem reggel az ablakon, és csak latyakot, hóesést láttam, no meg érzékeltem az északi szelet. Átfúj a konyhán...

Még jó hogy múltkor vettem egy egész csirkét, vendégekre számítván. Éppen jól jött most. A naphiány ártalmas, legalábbis rám nézve. Úgyhogy úgy döntöttem, mediterrán ebéd lesz. Megcsináltam a narancsos kacsát, csak csirkéből. Azért kacsából finomabb. De a rizsnek... így is isteni íze lett! A csibe sem volt rossz, de hát szegényke nem veheti fel a versenyt ízességben szárnyas társánál.
A receptet anno leírtam a karácsonyi menüajánlatnál.

És pótolom velünk élő négylábúnk képét, estére előbújt a szekrény második polcáról. Jobb felső sarok, egy puha fekete pulóvert bérel. Már hosszabb ideje... (Kimosni már asszem esélyem sincs, annyira rajta a hófehér szőr...)





17 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát igen, hogy milyen egy szar nap volt a mai. ÚÚÚÚÚÚÚÚÚtálom a hideg esőt. Pont gondoltam is, milyen zenét raktál a mai naphoz, de a Tosca az igen. Az ma volt.

erős ildikó írta...

Nem próbáltam még soha ezt a receptet (sem kacsából, sem csirkéből), így legfőbb ideje lesz. Nekem is pihen egy csirke a hűtőben.
Kókusz igazán megérdemli, hogy ő szerepeljen a blogodon, nem pedig más modell-cicák, nem igaz?
(Tetszett az esős reggeli képed is. Én is nap-függő vagyok, s ha ilyen idő van, mint ma, hát még szívesebben bújok be a konyhába.)

KataKonyha írta...

Mondtam én, hogy nem lehet 5 függést kiválasztani: na tessék, a narancs is kimaradt...

Palócprovence írta...

Igen, több Kókuszt! Gondoltam Rád tegnap, de szerencsére mégsem vitt el az északi szél. :)

duende írta...

Hál istennek Zinczyka, nem kellett tegnap kilépnem a lakásból...:-(
Uuuuuugye? A Tosca pont illett a hangulathoz. Imádom ezt az áriát. (Egyszer cirka 27-szer, vagy 73-szor hallgattam meg egymás után???)

duende írta...

Látod, kata! Annyi jó dolog van az életben! :-))

duende írta...

Én is, Napmátka. És ment a sütő és ettől olyan jó meleg volt, élvezetem.
Kókusz egyébként is így áll az élethez: mert én megérdemlem! :-)))

Az egyiptomiak szerint a macska isteni lény. Kókusz is minennep emlékeztet erre, nehogy elfelejtsem! :-)) Miau.

duende írta...

Örülök, Palócprovance, különben ki sütne-főzne olyan finomakat, amiket csak e tudsz? :-)

Még nem jöttem rá, melyik szél vagyok... Mindegyik stimmel rám egy kicsit...

sedith írta...

Kösz a játékot, ismét!
Igyekszem én is leírni...:)
A narancsos "kacsádat" kipróbálom én is. Bár nekem lapul még egy kacsám a fagyasztóban!:)
Puszi

Palócprovence írta...

Félreértettél, Érted aggódtam. Láttam az időjárásjelentést a tv-ben és hogy ítéletidő van arrafelé. :)

Névtelen írta...

Mediterrán hangulat, honnan? Az is van a fagyasztódban?

Renata Kalman írta...

Nekem tetszik az esős kép!!!!
Persze bentről.
Ez is egy hangulat: külső vagy belső...mindegy.


Jövök majd én is a függőségeimmel...

Renata Kalman írta...

Én nem találom a konyhás képedet...:((
a farokcsóváló macskákhoz viszonyítva merre keressem?

duende írta...

Ja, értem, Palócprovance! :-))
aranyos vagy, köszönöm.
De ki sem léptem már három napja a lakásból.

duende írta...

Van, Lucifer! :-))

duende írta...

Reni, a címkék között van egy olyan, hogy "kellékek". Ott találod.

duende írta...

Remélem ízleni fog Edit! Én nagyon szeretem. :-)