2009. január 26., hétfő

Szupersajtos sörkilfli


Töröld le könnyeid,

égesd el álmaid,
repülj a szíved szárnyain.

(duende)


Az álom privát világ, teljesen privát! Senki sem tud belépni az álmodba. Nem tudod megosztani az álmodat a szerelmeddel. Férj és feleség egy ágyban alszanak, de külön álmodnak. Lehetetlen megosztani egy álmot, mert az semmi. Hogyan oszthatnád meg a semmit? Olyan, mint egy buborék, nem létező, ezért egyedül kell álmodnod. Ezért - vagyis az alvók, a sok-sok alvó miatt - létezik annyi világ. Megvan a saját világod. Ha alszol, bezárva élsz a saját gondolataidba, elképzeléseidbe, álmaidba, vágyaidba. Mindannyiszor, ha találkozol valakivel, két világ ütközik. Összeütköző világok - ez a helyzet. Figyelj!
Nézz meg egy férjet és egy feleséget. Egyáltalán nem beszélgetnek. A férj az irodán gondolkodik, a fizetésen, a feleség a karácsonyi ruháján gondolkodik. És ez nem csak férjekre-feleségekre igaz. Semmilyen párbeszéd nem lehetséges, mert belül két külön világ rejtőzik. Csak konfliktus lehetséges.
Az álom privát világ, az igazság nem az. Az igazság nem lehet privát. Az igazság nem lehet az enyém vagy a tiéd, az igazság nem lehet keresztény vagy hindu, az igazság nem lehet indiai vagy görög. Az igazság nem lehet privát. Az álom privát. Az igazság a nyílt ég. Mindenkié, egyetlen.
Ezért van, hogy mikor Lao-ce beszél, más a nyelv, amikor Hérakleitosz beszél más a nyelv, de ugyanazt mondják, ugyanarra mutatnak rá. Ők nem élnek külön világokban. A privát világ eltűnik az álmaikkal, a vágyaikkal, az elmével. Az elmének külön világa van, de a tudatosságnak nincs külön világa. A felébredetteknek egy közös világuk van... Mindazok, akik ébren vannak, egy közös világban élnek. Ez a létezés.

(Osho: Éberség)



A savanyú répa volt még ma is az ebéd főszereplője, de kellett mellé egy kollégina, hogy ne csak monológ legyen a színpadon...
A sörkifli mellett döntöttem. Viszont volt némi túrómaradékom, már kissé megszikkadt sajtok, kibontott tejföl is a hűtőben. Így hát turbósítottam a hagyományos sörkiflit.
Összekeveretem egy tálban a maradék túrót (kb. 10 dkg volt), 4 darab medvesajtot, úgy 15 dkg sajtot reszeltem a keverékbe, plussz annyi tejfölt adtam hozzá, hogy kenhető masszát kapjak. Sóztam is kicsit.
Megcsináltam a sörkiflitésztát szokásosan, ki is nyújtottam kerek lappá, aztán rákentem a massza felét (mert két nagy gombócom lett a tésztából), majd meglocsoltam némi olvasztott margarinnal is, és pizzavágóval 12 szeletre vágtam. Ugyanúgy feltekertem, mint a sörkiflit szokás, tojással megkentem, köménymaggal megszórtam, plussz még reszelt sajttal is. Háromnegyedes lángon megsütöttem, előmelegített sütőben.
Nagyon isteni lett, tényleg szupersajtos - igazi sörkorcsolya, a javából! (Nem lehet abbahagyni... pláne frissen... csak halkan megjegyzem... )

21 megjegyzés:

Kata írta...

Nálunk is volt kifli a múlt héten - ugye nem meglepetés? -, csak hagymásan, csak még lusta voltam beírni, ráadásul a fénykép is elég pocsék lett... De ezek!!! gyönyörűek, és bizti nagyon finomak lehettek!

erős ildikó írta...

Már este van, és igazából nem is lennék éhes, de a kiflik láttán elbizonytalanodtam...
Lehet, hogy nekem is kell?
Nekem is kell!!

Névtelen írta...

Az igazság a nyílt ég. Igen.

Makka írta...

Nagyon-nagyon jól hangzik!

duende írta...

Tedd fel azért, Kata! Kíváncsi vagyok, hogy csinálod, és legközelebb akkor kipróbálhatom úgy is. Szeretem a hagymás dolgokat!

duende írta...

Csak nem nekiálltál, Napmátka! :-))
Én is képes vagyok ilyen őrültségekre...

duende írta...

ZinczyKának:

duende írta...

Köszönöm, Makka! :-)

Palócprovence írta...

Ma "muszáj" kiflit sütnöm! A fotóid megint gyönyörűek! Elárulhatnál egy titkot, hogyan tudod vaku nélkül megoldani ilyen sötét napokon is? Bár a konyhád elég világos lehet...de mégis.

duende írta...

Jó reggelt! :-)

Hát szerencsém van, mert tényleg van egy haralmas ablak a konyhámon, és a konyhapultom alatta van éppen. Ezért ilyenkor is elég fény van a fotózáshoz.
A másik, van egy netről letöltött ingyenes, egyszerű kis fotószerkesztőm, és azzal lehet világosítani, ha nagyon sötét lenne a kép.
PhotoFiltre - ez a képszerkesztő neve. Egy darabig elvoltam vele, mire tudtam rendesen használni, de nem bonyolult, és magyar nyelvű a menüje is. Nem olyan profi, mint a fotoshop, de nekem, erre a dologra pont elégséges.
Remélem, segítettem!

De nézd meg magad, ha érdekel, a kellékek címke alatt van a konyhámról egy fotó. Ha rákkantintasz a képre, nagyobb lesz! :-)

Palócprovence írta...

Köszi a gyors választ, majd megnézem a képszerkesztőt. A konyhád fotóját már láttam :)))
Remélem, készül baklava!

És küldtem Neked valamit
http://palocprovence.blogspot.com/2009/01/szakacskonyves-korkerdes.html

erős ildikó írta...

Én is bekukkantottam a konyhádba, hát tényleg gyönyörű és világos! A nagy ablakfelület sokat segíthet a jó fotókban, én kénytelen vagyok odakint fotózni (mivel a vakut nem szeretem).

duende írta...

Így van, Napmátka, mázlim van... :-)
Pedig északi ablak, vagy talán pont ezért jó. Soha nem süt be teljes erővel a nap, de elég világos.

Palócprovence írta...

Nana csókoltat! Egyébként is nagy kelttészta bolond, de most teljesen extázisba került a kiflidtől. Már a sütést is végig hisztizte és nyüszítette a sütő előtt és természetesen neki kellett az első falat is. A többiek sem panaszkodtak. :)))

duende írta...

De édes! Én is, énis csókolom azt a gyönyörű pofiját! És add is légyszíves át igaziból! :-)

Örülök hogy ízlett! :-)
Tegnap kissé már megszikkadt, mert elől maradt, úgyhogy isteni roppanós édes almával ettem meg a maradékot. Páratlanul jó páros! :-)

Renata Kalman írta...

Jaj,....én elsőre a blogíró Nanára gondoltam :)))))
utána esett le.

duende írta...

:-)

SZINTIA írta...

Kedves vagy Duende!
Én is felfigyeltem a szép fotóidra, finom étkeidre! Több receptedet elmentettem, szóval hamarosan nálam is lesz Szellem a fazékban!:)
Ezek a sörkiflik nagyon csábítóak!
Szintia

duende írta...

Hát aki tud, az tud, Szintia! :)

És köszönöm. Tegnap kutakodtam a tortáid között, de rájöttem hogy este meg kellett volna csinálnom őket, hogy mára fogyaszthatók legyenek. Így majd legközelebb. De anyu szülinapja is nemsokára jön, szóval a legújabb csodádat fogom megsütni neki úgy döntöttem! Gyönyörű az a torta, és finom is biztos, meg könnyű, habos-krémes. :)

SZINTIA írta...

De aranyos vagy!:)
Nagyon szeretjük a joghurt tortát, mert nem csömör édes, hanem üdítő és kellemes. Javaslom, hogy a gyümölcsöt is keverd bele a joghurtkrémbe, sokkal szebb és finomabb is lesz! Én is úgy akartam, csak Csipetek jöttek-mentek a lábam alatt, ide-oda rohangáltam bombagyártás közben és véletlen ráöntöttem a krémet a piskótára, mielőtt összekevertem volna a gyümölccsel! :S
Így nem szükséges a gyümölcsöt még édesíteni, mert egyenletesen vegyül a krémmel és nem lesz olyan savanyú! Azért kóstold csak meg és igazítsd ízlésednek megfelelően. Sok sikert kívánok hozzá!

duende írta...

Köszönöm a tippeket, Mennyi manna! Úgy fogom csinálni, ahogy írtad!
(és veszek rá ezüst színű gyöngycukrokat is, az anyukám el fog ájulni... :))) )